Preparaty mineralne

Preparaty mineralne

 

MagneZi B6

Magnez, Cynk, Vit B690 tabl.5340Power MinsMinerały100 tabl.6750Pro SeleniumSelen60 tabl.3526Strong BonesWapń, Magnez100 kaps.5642Strong BonesWapń, Magnez250 kaps.11385Strong Bones PlusWapń, Magnez, Vit D100 kaps.7053

Cynk jest jednym z ważniejszych mikroelementów. Bierze udział w funkcjonowaniu wielu enzymów. Jest obecny w każdej naszej komórce, ale jego zasoby w organizmie człowieka są ograniczone. Z tego powodu należy regularnie dostarczać go z dietą, a w niektórych sytuacjach, jak np. życie w zanieczyszczonym środowisku, stosowanie nieprawidłowo zbilansowanej diety – warto dodatkowo przyjmować go w postaci suplementów diety.

Cynk znajduje się w każdej naszej komórce. Mięśnie szkieletowe i kości zawierają prawie 90% całkowitej ilości cynku w organizmie, natomiast we krwi znajduje się niewielka ilość tego pierwiastka. Cynk odgrywa ważną rolę w procesach fizjologicznych; jest składnikiem około 200 enzymów. Wchodzi w skład insuliny (hormonu odpowiedzialnego m.in. za metabolizm węglowodanów) i odpowiada za jej strukturę przestrzenną. Jest niezbędnym elementem enzymów, które chronią organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Suplementacja cynkiem może być pomocna dla osób, zamieszkujących w wielkich, zanieczyszczonych miastach. Cynk jest także nieodzowny w prawidłowym podziale komórek. Wspiera również właściwe działanie systemu immunologicznego oraz narządów rozrodczych. Sprzyja zachowaniu zdrowej struktury skóry. Naturalne źródła pochodzenia cynku to: różne gatunki mięsa, owoce morza (ryby morskie, małże), kiełki, wątroba, rośliny strączkowe, warzywa, mleko oraz nabiał. W najnowocześniejszych preparatach – takich jak Chelated Zinc – cynk występuje w formie chelatowej. W takiej postaci jest maksymalnie przyswajalny, ponieważ organizm najlepiej radzi sobie właśnie z formami chelatowymi.

Wapń oraz wyższe dawki błonnika mogą zmniejszyć absorpcję cynku.
Zapotrzebowanie na wyższe dawki cynku występuje w przypadku zwiększonej aktywności fizycznej, ciężkiej pracy fizycznej, u kobiet w okresie ciąży oraz podczas karmienia piersią.

Żelazo to składnik mineralny, należący do tzw. pierwiastków śladowych. Określenia „pierwiastki śladowe” lub „mikroelementy” oznaczają, że organizm potrzebuje ich w bardzo małych ilościach – mimo to są one niezbędne dla zachowania zdrowia. Żelazo jest odpowiedzialne przede wszystkim za transport tlenu w organizmie, chociaż pełni również kilka innych, ważnych zadań.

Ogólna ilość żelaza w organizmie dorosłego człowieka wynosi od 3 do 5 gramów. Największe jego ilości znajdują się we krwi, w hemoglobinie, tzn. w barwniku krwinek czerwonych, który przenosi tlen z płuc do wszystkich komórek organizmu. Pozostała część żelaza wchodzi w skład ferrytyny, hemosyderyny, mioglobiny oraz różnych enzymów. Składnik ten uczestniczy również w innych funkcjach organizmu, m. in. w procesie wytwarzania energii. Jest także niezbędny w podziale komórek. Żelazo najlepiej przyjmować w formie chelatowej. Chelatowanie to proces, podczas którego składniki mineralne stają się łatwiej przyswajane i wykorzystywane przez organizm. Fumaran żelazawy nie wywołuje zaparć, w przeciwieństwie do siarczanu żelaza, często stosowanego w innych suplementach diety. Nowoczesne preparaty, jak np. Iron Plus, dodatkowo zawierają witaminę C oraz bioflawonoidy, które wspomagają wchłanianie żelaza oraz wzmacniają jego działanie.

Kobiety w ciąży oraz karmiące piersią przed zastosowaniem preparatów zawierających żelazo powinny skonsultować się z lekarzem!
W przypadku stosowania preparatu witaminowo-mineralnego, przyjmowanie dodatkowych ilości żelaza jest zalecane tylko w stanach niedoboru tego pierwiastka.
Z witaminą E można przyjmować preparaty zawierające organiczną postać żelaza, ponieważ nie spowoduje to obniżenia skuteczności działania obu składników.
Wapń, fosforany, duże ilości błonnika, mocna herbata i kawa mogą utrudniać wchłanianie żelaza.

Czy żyjesz w ciągłym pośpiechu, jesteś narażony na stres, cierpisz z powodu emocjonalnych napięć i zmęczenia? Formuła MagneZi B6 jest tym, czego potrzebujesz! Jej aktywne składniki wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i układu mięśniowego oraz są niezbędne do prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych. Dodadzą Ci siły i energii do pracy!

W organizmie dorosłego człowieka znajduje się od 20-28 g, magnezu, z czego ok. 55-60% znajduje się w kościach, ok. 40-45% rozmieszczone jest w mięśniach i tkankach miękkich, zaś 1% w płynach pozakomórkowych. Magnez uczestniczy w ponad 300 reakcjach enzymatycznych w procesie przemiany białek, lipidów, kwasów nukleinowych oraz fosforanowych związków wysokoenergetycznych. Aktywuje liczne enzymy, zwłaszcza te uczestniczące w procesach produkcji energii. Jest niezbędny do utrzymania prawidłowej struktury kości i zębów. Uczestniczy w syntezie białek i w prawidłowych podziałach komórkowych. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i mięśni. Odpowiednia podaż magnezu pozwala zachować właściwą równowagę elektrolitową. Najczęstszym objawem niedoboru magnezu są zaburzenia funkcji mięśni, np.: skurcze łydek.
Przeciętne wykorzystanie tego pierwiastka z dietą wynosi 30-40% . Magnez jest wchłaniany w jelicie cienkim, lecz proces ten w dużym stopniu uzależniony jest od składu diety. Zmniejsza się w przypadku wysokiego spożycia m.in. błonnika, fitynianów, tanin, szczawianów, wapnia i fosforu. Absorpcja magnezu natomiast wzrasta przy obecności białka, laktozy, witaminy B6, witaminy D.
Witamina B6 odgrywa ważną rolę w metabolizmie białek i glikogenu, tworzeniu krwinek czerwonych, w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego oraz w regulacji aktywności hormonów. Jest również niezbędna do prawidłowej czynności układu nerwowego. Witamina B6 uzupełnia działanie magnezu.
Cynk to ważny składnik wielu enzymów. Wpływa na prawidłową syntezę DNA, prawidłowy przebieg podziałów komórkowych, właściwy metabolizm kwasów tłuszczowych, metabolizm witaminy A, prawidłowe procesy widzenia. Przyczynia się do utrzymania właściwej struktury kości, sprawności umysłowej, wpływa na płodność i rozmnażanie, a także na zachowanie odpowiedniej równowagi kwasowo-zasadowej. Odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu układu odpornościowego oraz posiada właściwości antyoksydacyjne. Cynk jest magazynowany w organizmie w niewielkich ilościach, dlatego należy regularnie uzupełniać jego zapasy.

MagneZi B6 polecany jest szczególnie osobom: narażonym na nadmierny wysiłek fizyczny (sportowcy, osoby wykonujące ciężką pracę fizyczną), w okresie nasilonego stresu (np. w pracy, w szkole), osobom, które chciałyby dostarczyć swojemu organizmowi energii po wyczerpującym dniu, starszym, odżywiającym się nieracjonalnie.

Do prawidłowego funkcjonowania naszych procesów życiowych nie wystarczą tylko witaminy – konieczne są również minerały, których nasz organizm nie jest w stanie sam produkować. Dlatego też musimy dostarczyć je z dietą lub suplementami diety.
Produkt Power Mins zawiera odpowiednie proporcje wysokiej jakości składników mineralnych, niezbędnych naszemu organizmowi.

Power Mins to specjalny produkt dostarczający organizmowi odpowiednią ilość niezbędnych składników mineralnych.
Aktywne składniki:
Wapń jest ważny dla zachowania zdrowej struktury kości i zębów. Bierze udział w procesie krzepnięcia krwi. Obecność magnezu jest jednym z podstawowych warunków skutecznego działania układu nerwowego oraz mięśni. Ponadto uczestniczy on w procesach podziału komórkowego oraz w syntezie białka.
Miedź, pomimo że jej zalety są mniej znane, pełni wiele zadań w organizmie. Bierze udział m.in. w funkcjonowaniu antyoksydacyjnego systemu obronnego oraz układu nerwowego, w metabolizmie cholesterolu i cukru, jak również w procesach powstawania energii. Wspiera tworzenie właściwej struktury krwinek czerwonych i leukocytów oraz wspomaga prawidłowy metabolizm żelaza. W przypadku niedoboru chromu, prawidłowy metabolizm węglowodanów ulega zakłóceniu. Jod jest konieczny do tworzenia hormonów tarczycy, podczas gdy mangan chroni organizm przed wolnymi rodnikami i jest niezbędny w metabolizmie białek, węglowodanów oraz tłuszczów. Z kolei molibden to ważny element enzymu odpowiedzialnego za wykorzystanie żelaza. Potas natomiast odgrywa istotną rolę w utrzymaniu gospodarki wodnoelektrolitowej oraz kwasowo-zasadowej organizmu. Co więcej, pomaga w zachowaniu prawidłowych wartości poziomu ciśnienia krwi. Selen to bardzo ważny antyoksydant. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Cynk również jest konieczny, by układ immunologiczny właściwie funkcjonował.

Selen to znany mikroelement o silnych właściwościach antyoksydacyjnych, który wspiera nasz organizm w walce z wolnymi rodnikami. Z drugiej strony niewiele osób wie, że – oprócz wyżej wspomnianego działania – selen odgrywa także istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego oraz w produkcji hormonów tarczycy.

Selen został odkryty w 1817 roku przez Jonsa Berzelius´a. Jego nazwa wywodzi się z greckiego słowa selene z powodu blado-białego koloru. Wyniki badań udowodniły, że jest to niezbędny składnik diety, który skutecznie wspiera zdrowie organizmu. Jego naturalnymi źródłami są mięso, owoce morza oraz zboża. Różnice pomiędzy obszarami geograficznymi mają swoje odbicie w ilości selenu w roślinach, w tym jego ilości w kłosach zbóż.
Selen odgrywa ważną rolę w utrzymaniu zdrowia. Będąc składnikiem antyoksydacyjnego enzymu – peroksydazy glutationowej – wspiera obronę komórek oraz tkanek przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Wspomaga funkcje układu odpornościowego, a ponadto jest niezbędny do prawidłowej produkcji hormonów tarczycy. Osoby będące na jednostronnej diecie (np. rygorystyczna dieta wegan) zwykle mają niedobory selenu, dlatego też jego suplementacja może okazać się konieczna. Warto wiedzieć, że selen i witamina E wzajemnie potęgują swoje działanie, współpracując synergicznie.

Jednym z podstawowych czynników decydujących o mocnej strukturze szkieletu jest odpowiednia zawartość składników mineralnych w organizmie. Po zakończeniu wzrostu kości, wciąż możemy zrobić wiele, by je wzmocnić, gdyż mineralizacja (tj. „stopień wysycenia kości składnikami mineralnymi”) może trwać nawet do ukończenia 30 r.ż. Po tym okresie nie powinniśmy zapomnieć jednak o odpowiedniej podaży tych substancji, gdyż uczestniczą one również w wielu innych, ważnych procesach fizjologicznych.

Składniki aktywne Strong Bones to wapń oraz magnez. Zawartość wapnia w organizmie to około 2% naszej masy ciała. 99% tego składnika znajduje się w kościach i zębach, dlatego też jest on potrzebny do zachowana ich prawidłowej struktury. Odgrywa on ponadto ważną rolę we właściwym funkcjonowaniu mięśni, układu nerwowego oraz w prawidłowej koagulacji krwi. Największe ilości magnezu występują w kościach (ok. 60%) oraz mięśniach (ok. 30%). Jest on także obecny w przestrzeni międzykomórkowej oraz w samych komórkach. Jest niezbędny w utrzymaniu prawidłowej struktury kości oraz zębów. Odgrywa istotną rolę we właściwym funkcjonowaniu układu nerwowego i mięśni. Stanowi podstawowy czynnik niektórych procesów produkcji energii w organizmie. Bierze udział w syntezie białka, odgrywa rolę w przebiegu prawidłowych procesów podziału komórek, a także odpowiada za utrzymanie równowagi potasowo-sodowej w organizmie.

Palenie papierosów, picie kawy, herbaty oraz wysokie spożycie błonnika, jak również kwas szczawiowy i fityniany obecne w niektórych roślinach (np. szczaw, rabarbar) mogą hamować wchłanianie wapnia. Wysokie spożycie białka, sodu mogą zwiększyć usuwanie wapnia z organizmu.
Nie zaleca się przyjmowania magnezu w dużych dawkach przez dłuższy okres czasu.
Idealna proporcja wapnia do magnezu powinna wynosić 2:1. Nowoczesne preparaty, np. Strong Bones zawierają oba pierwiastki w tej proporcji.
Wapń i magnez mogą być łatwo wchłaniane i wykorzystywane, jeśli preparat, który przyjmujemy, zawiera oba te makroelementy w postaci chelatów.

 

Jednym z podstawowych czynników decydujących o mocnej strukturze szkieletu jest odpowiednia zawartość składników mineralnych w organizmie. Po zakończeniu wzrostu kości, wciąż możemy zrobić wiele, by je wzmocnić, gdyż mineralizacja (tj. „stopień wysycenia kości składnikami mineralnymi”) może trwać nawet do ukończenia 30 r.ż. Po tym okresie nie powinniśmy zapomnieć jednak o odpowiedniej podaży tych substancji, gdyż uczestniczą one również w wielu innych, ważnych procesach fizjologicznych.

Strong Bones Plus to produkt, który wspiera prawidłowy stan kości. Zawiera wapń, magnez oraz witaminę D3, która zwiększa wchłanianie wapnia.
Wapń i magnez należą do grupy makroelementów. Zawartość wapnia w organizmie to około 2% naszej masy ciała. 99% tego składnika znajduje się w kościach i zębach, dlatego też jest on potrzebny do zachowania ich prawidłowej struktury. Odgrywa on ponadto ważną rolę we właściwym funkcjonowaniu mięśni, układu nerwowego oraz w prawidłowej koagulacji krwi.
Największe ilości magnezu występują w kościach (ok. 60%) oraz mięśniach (ok. 30%). Jest on także obecny w przestrzeni międzykomórkowej oraz w samych komórkach. Jest niezbędny w utrzymaniu prawidłowej struktury kości oraz zębów. Odgrywa istotną rolę we właściwym funkcjonowaniu układu nerwowego i mięśni. Stanowi podstawowy czynnik niektórych procesów produkcji energii w organizmie. Bierze udział w syntezie białka, odgrywa rolę w przebiegu prawidłowych procesów podziału komórek, a także odpowiada za utrzymanie równowagi potasowo-sodowej w organizmie.
Witamina D należy do grupy steroidów, jest rozpuszczalna w tłuszczach oraz jest stosunkowo stabilna, nie ulega rozkładowi pod wpływem podwyższonej temperatury i dłuższego przechowywania. Termin witamina D obejmuje 3 steroidy wykazujące aktywność biologiczną cholekalcyferolu: cholekalcyferol (witamina D3), ergokalcyferol (witamina D2), 25-hydroksycholekalcyferol. Cholekalcyferol powstaje z 7-dehydrocholesterolu obecnego w skórze ludzi i zwierząt pod wpływem naświetlania promieniami ultrafioletowymi. Źródłem witaminy D3 są produkty pochodzenia zwierzęcego (np. ryby, mleko). Witamina D2 występuje tylko w świecie roślinnym (np. drożdże, grzyby kapeluszowe).
Witamina D jest niezbędna dla prawidłowej gospodarki wapniowo-fosforanowej i tworzenia kości. Jej rola polega na: wzmaganiu wchłaniania wapnia i fosforu z pożywienia, wyrównaniu (w pewnych granicach) nieodpowiedniego stosunku tych składników w pożywieniu, pobudzaniu uwalniania wapnia z kości oraz utrzymywaniu stałego poziomu wapnia w osoczu krwi

Palenie papierosów, picie kawy, herbaty oraz wysokie spożycie błonnika, jak również kwas szczawiowy i fityniany obecne w niektórych roślinach (np. szczaw, rabarbar) mogą hamować wchłanianie wapnia. Wysokie spożycie białka, sodu mogą zwiększyć usuwanie wapnia z organizmu.
Idealna proporcja wapnia do magnezu powinna wynosić 2:1. Nowoczesne preparaty, np. Strong Bones Plus zawierają oba pierwiastki w tej proporcji.

Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety.
Nie należy przekraczać zlecanej porcji do spożycia w ciągu dnia.
Produkt należy przechowywać zamknięty w suchym i chłodnym miejscu, niedostępnym dla dzieci.

www.leczeniehemoroidow.com.pl www.pamiec.org www.rzesy.net